We hebben een laagdrempelig systeem gemaakt wat voor elk dagje uit te gebruiken is. De aanbieder bepaalt de tijdstippen, de capaciteit en het aantal tijdsloten zelf.
De consument kiest een datum en beschikbaar tijdslot.
DagjeWeg.Tickets is een ticketplatform waarop we tickets aanbieden van musea en attracties aan een zo groot mogelijk publiek. Veel aanbieders op ons platform hebben al een ticketsysteem of kassasysteem, die de ‘hoofdbron’ van de ticketverkoop is.
Het systeem van DagjeWeg.Tickets koppelt met een groot aantal van deze systemen, waardoor bij ons verkochte tickets direct overeenkomen met de live-voorraadbeheer in het kassasysteem. Een aantal van deze kassasystemen (GlobalTicket, Enviso, PrioTicket, Recras, LeisureKing) bieden tijdsloten aan. Aanbieders die één van die systemen gebruiken, kunnen dit binnen DagjeWeg.Tickets moeiteloos implementeren. Dus ook de datum- en tijdkeuze is dan geregeld.
Een aantal musea en attracties gebruikt niet zo’n systeem, maar gebruikt het systeem van DagjeWeg.Tickets als ‘hoofdbron’ van online ticketing. Dat betekent dat ook de verkoop op de eigen website via DagjeWeg.Tickets loopt.
Voor het instellen van tijdsloten maak je als aanbieder capaciteitssjablonen, die je op elk gewenst moment kunt aanpassen. Dit ziet er bijvoorbeeld zo uit:
standaard:
Binnenkomst Tijd van 9.00 tot 9.30 uur; capaciteit: 120
Binnenkomst Tijd van 9.30 tot 10.00 uur; capaciteit: 30
Binnenkomst Tijd van 10.00 tot 10.30 uur; capaciteit: 60
Binnenkomst Tijd van 11.30 tot 12.00 uur; capaciteit: 30
Binnenkomst Tijd van 12.00 tot 12.30 uur; capaciteit: 60
Binnenkomst Tijd van 13.30 tot 14.00 uur; capaciteit: 30
Binnenkomst Tijd van 15.00 tot 18.00 uur; capaciteit: 60
Weekend:
Ochtend; van 10.00 tot 13.00 uur; capaciteit: 150
Middag; van 14.00 tot 18.00 uur; capaciteit: 150
Op een overzichtskalender kun je per datum aangeven welk sjabloon van toepassing is.
Voorbeeld: op 10 juli is gekozen voor sjabloon ‘standaard’. Op die dag komen er dus maximaal 390 mensen binnen, verspreid over de hele dag.
Het gebruik van de software is kosteloos, mits de aanbieder ook hetzelfde aanbod (het aanbod mag elders niet goedkoper worden aangeboden) doet op DagjeWeg.Tickets. De software kan worden geïmplementeerd via een iframe.
Voorbeeld: http://www.iguana.nl/tickets/
Zonder een aanbod op DagjeWeg.Tickets kost het gebruik van de ticketsoftware op de eigen website eenmalig €250,-.
Voor een ticket dat meer dan €5,00 kost rekent DagjeWeg.Tickets €0,50 excl. BTW, Voor een kaartje dat goedkoper is dan €5,00 rekenen wij €0,35 excl. BTW.